zondag 2 maart 2014

zaterdagavond-eten: garnalen met tomatenchutney

Gisteren maakte ik iets heel simpels wat super snel klaar is en wat bovendien ook nog te lekker en gezond is.

Ik kocht een zak rauwe, gepelde garnalen met knoflook bij Jumbo (diepvries). Op de verpakking stond het recept voor dit typische zaterdagavond-eten!


Tomatenchutney:
* 1 gesnipperd uitje
* 1 teen knoflook, fijngehakt
* trostomaatjes, gehalveerd (ik had zo'n heel emmertje snoeptomaatjes)
* verse tijm, blaadjes (ik gebruikte ongeveer blaadjes van 5 takjes)
* flinke scheut azijn (ik gebruikte appelazijn)
* ongeveer 4 eetlepels honing
* 1 theelepel cayennepeper
* zwarte peper & zout

Eerst het uitje, de knoflook en de tijmblaadjes fruiten in een scheutje olijfolie.
Daarna de rest van de ingrediënten erbij en laten sudderen tot het een dikke saus is geworden. Even proeven en eventueel nog peper, zout, azijn of honing toevoegen.

De garnalen bakken in een wok in een beetje olie naar keuze (ik gebruikte sesamolie).

Gewoon een stokbroodje erbij en .... klaar!

Restje tomatenchutney bewaar je natuurlijk in een potje in de koelkast. Dit moet wel super lekker zijn bij allerlei soorten vlees, vis & kaas...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten