zondag 16 maart 2014

vrijdagavond-eten en oma's hamburgers op zondag

Vrijdagavond-eten moet simpel, lekker en goed te combineren zijn met wijn! Dus, hup naar Little Italy in Rotterdam, mijn favoriete Italiaanse supermarkt! 

Vers gesneden Italiaanse vleeswaren, lekkere kaasjes, olijven, tapenades....alles is lekker. Ze hebben ook prima wijnen en zelfs de tiramisu was lekker, er zat in ieder geval voldoende alcohol in! Lekker makkelijk: één winkel in en klaar!

Zaterdagavond was ook al geen kookavond.... 2 pubers werken in de horeca en zijn dus niet thuis rond etenstijd en de kleinste puber was voor het eerst uit eten met een vriend en twee meisjes bij de pizzaria....sweet!

Vandaag dus weer eens tijd voor een soort van gezonde maaltijd.
Na overleg werden het Oma's hamburgers. Deze hamburgers maakt m'n moeder heel vaak voor mijn kinderen (en ze maakte ze vroeger ook voor mij). Voor het exacte recept moest ik wel even bij mijn zoon aankloppen, want hij is de enige waarmee oma de ingrediënten heeft gedeeld.



5 à 6 hamburgers:
* 500 gram half om half gehakt
* 2 witte boterhammen zonder korstje, geweekt in water en uitgeknepen
* hamburgerkruiden uit een zakje (ik gebruik dit soort producten eigenlijk nooit, maar het MOET volgens mijn zoon)
* 2 rauwe eieren
* 2 eetlepels paneermeel

Meng alle ingrediënten goed en vorm er platte hamburgers van(mijn zoon heeft een echte hamburgervorm van oma gekregen, maar  dat is voor professionals)

Bak de hamburgers lekker bruin in een (grill)pan 

Beleg (hamburger)broodjes (ik doe ze altijd even in de broodrooster) met allerlei hamburgerdingen: sla, tomaat, gebakken ui, slices augurk, komkommer en natuurlijk saus enz enz enz enz..

Ik deed er wat ovenfrietjes bij (de frituurpan heeft iets te lang buiten in de regen gestaan...)


Pubers blij, ik tijd over om Divorce te kijken vanavond op RTL4!
Ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten