vrijdag 4 april 2014

Vrijdagavond-kippetje

BIOLOGISCH KIPPETJE MET GROENTEN


Makkelijk eten voor vrijdagavond (of voor alle overige dagen van de week...), de oven doet het meeste werk!

De groenten (courgette, rode & groene paprika en groene kleine asperges) grilde ik al eerder in een grillpan. Tijdens het grillen besmeren met een mengsel van  olijfolie, fijngehakte knoflook, fijngehakte rozemarijn en zeezout. Dus dat was al klaar!

De grote biokip stopte ik vol met sjalotjes en rozemarijn en besmeerde ik met een mengsel van gesmolten roomboter, olijfolie, zeezout,  zwarte peper, fijngehakte rozemarijn & gedroogde stukjes rode peper.

De kip liet ik lekker knapperig worden in de oven en het laatste kwartiertje deed ik de (al gegrilde koude) groenten erbij om warm te worden.

Wij aten er rozemarijn-aardappeltjes & béarnaisesaus bij, maar stokbrood lijkt met ook super!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten