maandag 7 april 2014

The ugly truth...

Picture this: je staat in het pashokje van een grote mega kledingwinkel-keten.....Het nare, harde licht schijnt van boven af en laat een maanlandschap zien. Niet zo erg hoor ik je denken, een maanlandschap kan best rustgevend en romantisch zijn.... maar niet als dat maanlandschap wordt geprojecteerd op je eigen lichaam! Gedeelde smart is halve smart: ik hoor bijna al mijn vriendinnen hierover. Misschien moeten kledingwinkel-ketens in ieder geval 'ns wat doen aan de verlichting in hun pashokjes.

Puberdochter-lief deed er nog een schepje bovenop....'Mam je bent iets dikker dan vorig jaar wel... en je gaat nog wel zo vaak naar de sportschool....'

Het is nu definitief! Strak zomerregime! Geen eindeloze borrelsessies, bittergarnituren en andere dikmakers meer! Water, groenten, fruit, vis, vlees, noten.....Ik weet wel hoe het heurt, gezond en verantwoord eten. Maar t'is allemaal zo gezellig altijd!

Afgelopen weekend maakte mijn lief het lekkerste & makkelijkste voorgerecht ever voor mij....❤



AVOCADO MET ZEEZOUT, PEPER,
OLIJFOLIE & BALSAMICO
Snijd 1 avocado per persoon doormidden, haal de pit eruit, giet olijfolie in het holletje, bestrooi met zeezout, zwarte peper en doe er een drup balsamico in (ik gebruik meestal de dikke versie)
Bijvoorbeeld deze.

Te lekker, te lief!

Okay, toegeven, hierna heb ik geborreld met bittergarnituur op een terras, maar de volgende lunch-maaltijd was weer in orde...Ben op de goede weg!

SALADE GEITENKAAS MET PANCETTA, 
NOTEN & TUINKERS


Ingrediƫnten per persoon:
* 2 handen gewassen verse spinazie
* 4 plakjes pancetta (of ontbijtspek)
* 1/2 pakje Chavroux zachte geitenkaas
* handje walnoten
* half bakje tuinkers
* zeezout
* zwarte peper
* olijfolie
* citroensap van een halve citroen

Ik vind het geen straf om zo te eten!


Daarna een heftige sessie in de sportschool waarna ik wel wat vulling kon gebruiken. Dus een visje met couscous!

CITROENCOUSCOUS MET TALAPIA & GARNALEN


Kokend water op de couscous gieten en even afdekken. Ik deed er wat limoenblaadjes bij tijdens het weken (Toko vers of vriezer). Deze blaadjes geven super veel smaak af.
Blaadjes na het weken verwijderen. Couscous losroeren en even laten staan.

De talapiafilet deed ik kort in de koekenpan met olijfolie, knoflook, peper en zout en ik sprenkelde er een beetje citroensap over. Daarna deed in de visjes in een ovenschaal in de oven (ongeveer 150 graden) om na te garen (niet te lang! dan worden ze droog).

Ondertussen bakte ik in de zelfde koekenpan met wat peper, zout & knoflook de garnalen. Bak ze kort en doe ze even bij de visjes in de oven (niet te lang!)

In een hete wok met scheut olijfolie, knoflook, wat groentenbouillonpoeder, fijngehakte peterselie en fijngehakte munt even de couscous roerbakken (zonder de limoenblaadjes). Sprenkel er ook wat citroensap overheen en doe er wat citroenrasp door.

Een hele simpele komkommersalade erbij (komkommer, olijfolie, azijn, peper & zout) was prima!

En nu maar hopen dat ik dit volhoud om het maanlandschap nog even snel om te toveren naar een mooi, glooiend lentelandschap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten