dinsdag 25 februari 2014

Maaltijdsoep.....

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn zoon het boek BESPAAR MET JAMIE!
Als je 'm nog niet hebt: meteen op je verlanglijstje zetten! Staan weer top (low-budget) recepten in en allerlei Jamie-tips om minder te verspillen & slimmer te koken.

Geïnspireerd door een recept uit Jamie's nieuwe boek maakte ik vanavond een gezonde maaltijdsoep van groenten die nog in de koelkast lagen.....

Als basis gebruikte ik de bouillon die was overgebleven van de Chinese fondue van gisteren... erg lekker! Ik deed er nog wat limoensap en Japanse soyasaus in. 

In de bouillon kookte ik stukken winterwortel, broccoliroosjes, stukken paprika, ringen prei & stukken aardappel. Als laatste deed ik er (aardig wat) mihoen in.
Gebruik gewoon wat je in huis hebt: kool, tauge, lente-ui....

Kipfilets heb ik in zijn geheel in een ander pannetje gekookt, in stukken gesneden en als laatste aan de soep toegevoegd.

Een hardgekookt ei erbij is lekker...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten